جوشکاری و برشکاری هواگاز با استیلن

ابزارآلات صنعتی دلتا

واردکننده و تامین کننده انواع محصولات جوش و برش 

جوشکاری و برشکاری هواگاز با گاز استیلن

جوشکاری و برشکاری هواگاز با گاز استیلن

جوشکاری و برشکاری هواگاز با استیلن (جوشکاری اکسی استیلن) و برش اکسیژن ، فرآیندی است که به ترتیب از گازهای استیلن(یا پروپان) و اکسیژن برای جوش و برش فلزات استفاده می کنند.
مهندسان فرانسوی ادموم Fouché و چارلز پیکارد اولین کسی بود که در سال ۱۹۰۳ برای جوشکاری اکسیژن خالص به جای هوا، به دلیل افزایش دمای شعله استفاده کردند تا ذوب محلول مواد قطعه کار (مثلا فولاد) در یک محیط ، امکان پذیر باشد.
یک شعله معمول پروپان / هوا در حدود ۲،۲۵۰ کیلو گرم (۱،۹۸۰ درجه سانتیگراد، ۳،۵۹۰ درجه فارنهایت)، یک شعله پروپان / اکسیژن در حدود ۲۵۲۶ کیلوگرم (۲۵۲۵ درجه سانتیگراد، ۴،۰۸۷ درجه فارنهایت) حرارت تولید  می کند، شعله اکسید هیدروژن می سوزد سوختگی در ۳۰۷۳ K (2800 درجه سانتی گراد؛ ۵،۰۷۲ درجه فارنهایت) و شعله استیلن / اکسیژن در حدود ۳۷۷۳ K (3500 درجه سانتی گراد حرارت تولید می کند.

Oxy-fuel

 در دهه های اخیر، به علت روش های مختلف جوشکاری قوس، خواص مکانیکی جوش های مکانیکی و کاربردهای سریع تر، تقریبا این روش کمتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرد. جوشکاری گاز هنوز برای آثار هنری دستی ، مبتدی جوش فلز به فلز و در مغازه ها ، مصارف خانگی و همچنین در شرایطی که دسترسی به برق مشکل باشداستفاده می شود.
در جوشکاری اکسی استیلن ، سرپیک جوشکاری برای جوش فلزات استفاده می شود. هنگامی که دو قطعه به یک درجه حرارت می بخشد که یک استخر مشترک از فلز مذاب ایجاد می کند، نتایج جوش فلز می شود. استخر مذاب معمولا به وسیله سیم مسوار یا سیم جوش تامین می شود. انتخاب سیم جوش بستگی به آلیاژ فلز مورد نظر دارد.
برای برشکاری یا جوشکاری اکسی استیلن گاز و اکسیژن نیاز به دو منبع جداگانه، سوخت و اکسیژن دارد. اکثر فلزات را نمی توان با یک شعله گاز تنها ذوب کرد. در نتیجه، شعله.تک معمولا برای گرم کردن و لحیم کاری مناسب است، اما برای جوشکاری و برشکاری اکسیژن است که به شعله.قدرت می بخشد تا قدرت بیشتری پیدا کند.

سرپیک های گاز اکسیژن برای استفاده در موارد زیر استفاده می شوند:

گرمکن فلز: در صنایع خودرو سازی و سایر صنایع به منظور.از بین بردن اتصالات اضافی جوشکاری با این وسیله از بین می برند .جوشکاری و برشکاری هواگاز با استیلن
در صنایع شیشه ای برای “شکل دادن و گرم کردن شیشه ” کاربرد دارد.در تعمیر خودرو، از بین بردن یک خرابی ظاهری (صافکاری) و کارهای گرم کاری مورد استفاده قرار می گیرد.قبلا برای گرمازدگی از کودهای آهکی برای به.دست آوردن نور سفید روشن به نام نور مرئی، در.تئاتر و یا فانوس های نور (“سحر و جادو”).جوشکاری و برشکاری هواگاز با استیلن
به طور خلاصه، تجهیزات سوخت هیدرولیک کاملا چند منظوره است، و تنها برای برخی از انواع جوشکاری آهن یا فولاد استفاده نمی شود، استفاده دیگر این محصول لحیم کاری، جوشکاری، گرمایش فلز (برای خنک کردن یا خم شدن، خم شدن یا شکل دادن) ، حذف زنگ زدگی یا مقیاس، سست کردن آجیل و پیچ و مهره های خورنده، و ابزاری رایج برای برش فلزات آهنی است.

دستگاه

دستگاه مورد استفاده در جوشکاری گاز به طور عمده شامل یک کپسول اکسیژن و کپسول گاز پروپان یا استیلن (معمولا در سیلندرها)، دو رگولاتور(مانومتر) فشار و شلنگ دوقلو انعطاف پذیر و یک سرپیک جوشکاری یا برشکاری است. این نوع سرپیک همچنین می تواند برای لحیم کاری استفاده شود.

انواع شعله

شعله ای است که به طور معمول هنگام جوشکاری یا برش استفاده می شود. جوشکار از شعله بی رنگ را به عنوان نقطه شروع آغاز و با تنظیم شیر اکسیژن و استلین.شعله مورد نظر خود را پیدا و عمل جوش یا برش را انجام می دهد.
ابتدا تنها دو شعله را می بینیم. در آن لحظه، استیلن در شعله اکسیژن.شروع به سوختن می کند. شعله از لحاظ شیمیایی بی رنگ است. دو قسمت از این شعله، مخروط داخلی.آبی روشن و مخروط بیرونی آبی به کم رنگ است.
مخروط درونی شامل استیلن و اکسیژن است. نوک این مخروط داغترین قسمت شعله است. که حدود ۶۰۰۰ درجه فارنهایت (۳۳۰۰،درجه سانتیگراد) است و گرمای کافی را به راحتی.به فولاد می رساند. در مخروط داخلی استیلن تجزیه می شود و تا حدی که مانند هیدروژن و منوکسید کربن.می سوزد، که در مخروط بیرونی با اکسیژن بیشتری ترکیب می شود.
این شعله توسط سه شعله مشخص می شود؛ مخروط داخلی داغ، استیلن سفید.و گرم و مخروط بیرونی رنگ آبی. این نوع شعله ای است که وقتی اکسیژن با استیلن سوزانده.می شود، پر می شود و با اضافه کردن مقدار افزایش اکسیژن به شعله، شعله کوچکتر می شود. کربن نشتی شعله را عایق می کند.و درجه حرارت را به حدود ۵۰۰۰ درجه فارنهایت (۲۸۰۰ درجه سانتیگراد) می رساند.
شعله کم معمولا برای عملیات پیچیده و یا تکنیک های جوشکاری لوله های.بادی استفاده می شود. شعله ناشی از احتراق ناقص استیلن است که باعث.ایجاد بیش از حد کربن در شعله می شود. برخی از این کربن به وسیله فلز مذاب حل شده و آن را کربنیزه می کند. شعله کربنیزه تمایل به حذف اکسیژن.از اکسید آهن است که ممکن است وجود داشته باشد، این واقعیت سبب شده.که شعله به عنوان “شعله ی کاهش” شناخته شود.
شعله اکسید کننده سومین تنظیم کننده شعله ممکن است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که نسبت اکسیژن به استیلن مورد نیاز برای یک شعله ی خنثی تغییر داده شود تا اکسیژن بیش از حد ایجاد شود.
این نوع شعله هنگامی مشاهده می شود که جوشکاران اکسیژن بیشتری.را به شعله ی بی طرف اضافه می کنند. این شعله داغتر از دو شعله دیگر است زیرا گازهای قابل احتراز برای پیدا کردن.مقدار لازم اکسیژن مجبور به جستجو نیستند و نه به اندازه کربن گرمایی غیرمستقیم گرم می شوند.به دلیل اثر آن بر روی فلز، شعله اکسید کننده نامیده می شود.
این تنظیم شعله به طور کلی ترجیح داده نمی شود. شعله اکسید کننده.اکسیدهای نامطلوب را به آسیب مکانیکی و مکانیکی اکثر فلزات منجر می شود. در یک شعله اکسید کننده،.مخروط داخلی درخشندگی رنگی ایجاد می شود، در نوک پراکنده و کوچکتر می شود.و صدای شعله می شود سخت است.
شعله کمی اکسید کننده در جوش براق و برنز استفاده می شود در حالی که شعله ی قوی تر اکسنده در جوش فیوژن خاصی استفاده می شود.و برنز هااندازه شعله را می توان به میزان محدود توسط دریچه های مشعل و تنظیمات تنظیم کننده تنظیم کرد، اما در اصل به اندازه سوراخ در نوک بستگی دارد. در حقیقت نوک باید با توجه به کار در دست اول انتخاب شود و سپس تنظیم کننده ها بر این اساس تنظیم شوند.

جوشکاری

شعله به فلز پایه اعمال می شود و تا زمانی که گودال کوچکی از فلز مذاب تشکیل شده باشد نگه داشته می شود. گودال در امتداد مسیری که گودال جوش مورد نظر است حرکت می کند.
به طور معمول، بیشتر فلز به گود اضافه اضافه می شود به عنوان آن را همراه.با غوطه ور کردن فلز از یک جوشکار یا میله پرکننده به پودر فلزی مذاب متصل می شود. گودال فلزی.به سمت جایی که فلزی داغترین است، سفر می کند. این کار از طریق دستکاری مشعل.توسط جوشکار انجام می شود.
مقدار حرارتی که به فلز اعمال می شود، عملکرد نوک جوش، سرعت.سفر و موقعیت جوشکاری است. اندازه شعله با اندازه نوک جوش تعیین می شود. اندازه نوک مناسب.توسط ضخامت فلز و طراحی مشترک طراحی شده است.
فشار گاز جوشکاری با استفاده از اکسی استیلن مطابق توصیه های سازنده تنظیم می شود. جوشکار سرعت انتقال جوش را برای حفظ عرض یکنواخت مهره تغییر خواهد داد. یکنواختی یک ویژگی کافی است که نشان دهنده عملکرد خوب است.
جوشکاران آموزش داده شده آموزش می دهند تا مهره های مشابه را در ابتدای جوش حفظ کنند. اگر مهره بیش از حد گسترده باشد، جوشکار سرعت انتقال جوش را افزایش می دهد.
اگر مهره بیش از حد باریک و یا اگر گودال جوش از دست رفته است، جوشکار سرعت سفر را کاهش می دهد. جوش در موقعیت های عمودی یا سربار معمولا از موقعیت جغرافیایی یا تخت پایین تر است.
جوشکار باید میله پرکننده را به گودال مذاب اضافه کنید. جوشکار باید فلز پرکننده را در ناحیه شعله داغ خارجی نگه داشته و آن را به لولا اضافه نکنید تا از فلز اکسیداسیون فلز پر شود.
اجازه ندهید شعله جوشکاری فلز پرکننده را خنک کند. فلز به فلز پایه مرطوب نمی شود و مانند یک سری نقاط سرد روی فلز پایه نگاه می کند.
در یک جوش سرد، قدرت بسیار کمی وجود دارد. هنگامی که فلز پرکننده به درستی به گودال ریخته شده اضافه می شود، جوش حاصل از آن قوی تر از فلز پایه اصلی خواهد بود.
جوش سرب و یا “سوزاندن سرب” در قرن نوزدهم بسیار شایع بود تا برخی از لوله ها و مخازن را ایجاد کند. مهارت فوق العاده مورد نیاز است، اما می تواند به سرعت یاد بگیرد.
[۱۳] امروزه در ساختمان های ساختمانی برخی از سرب فلش جوش داده شده اند.اما فلاشینگ مس لحیم در آمریکا بسیار رایج است. در صنعت برخورد اتومبیل در اتومبیل قبل.از دهه ۱۹۸۰، جوشکاری مشعل گاز اکسای ساتیلن به ندرت برای جوش ورق فلز مورد استفاده قرار گرفت، چرا که گشت.و گذار علاوه بر گرمای بیش از حد، محصول جانبی بود. روش های تعمیر بدن خودرو در آن زمان نفت خام بود.و نابرابری ها را به ارمغان آورد تا جوشکاری MIG به استاندارد صنعت تبدیل شود. از دهه ۱۹۷۰، زمانی که فولاد.با قدرت بالا به عنوان استاندارد برای تولید خودرو تبدیل شد، جوشکاری الکتریکی به روش ترجیحی تبدیل شد. پس از دهه ۱۹۸۰، مشعل اکسایش اتيلن.در استفاده از جوشکاری ورق فلز در جهان صنعتی از بین رفت.

برش دادن

برای برش، تنظیم کمی متفاوت است. مشعل برش یک سر زاویه ای ۶۰ و ۹۰ درجه ای دارد که در اطراف یک جت مرکزی قرار می گیرد. جت های بیرونی برای شعله های پیش اکسایش.اکسیژن و استیلن هستند. جت مرکزی تنها برای اکسترودر برش می دهد. استفاده از چند شعله پیش انشعابی. به جای یک شعله تنها امکان تغییر جهت برش به صورت دلخواه را بدون تغییر موقعیت نازل یا زاویه ای که مشعل با جهت برش ایجاد می کند،
و نیز ارائه بهتر تعادل پیش گرم شده [۵] تولیدکنندگان توصیه های سفارشی برای MAPP، پروپان و گازهای پلی پروپیلن را برای بهینه سازی شعله های آتش از این گازهای جایگزین سوخت طراحی کرده اند.
ماشه مشعل اکسیژن اضافی را در فشارهای بالاتر از لوله سوم مشعل خارج.از جت مرکزی به قطعه کار می برد، و باعث می شود که فلزی به سوزاندن و دمیدن اکسید مذاب.تبدیل شود به طرف دیگر. آرام آرام یک شکاف باریک با لبه تیز در هر دو طرف قطعه کار است. گرم شدن قطعه کار و در نتیجه ذوب شدن.از طریق آن، لبه گرد را ایجاد می کند
برش را با حرارت دادن لبه یا چهره پیشرو (همانطور که در شکل های برش مانند میله گرد) از فولاد به درجه حرارت احتراق (گرما قرمز گیلاس تقریبا روشن) شروع می شود با استفاده.از جت های پیش گرما، و سپس با استفاده از شیر مجزا اکسیژن اکسیژن را از جت مرکزی آزاد کنید. [۵] اکسیژن.به طور شیمیایی با آهن در مواد آهنی ترکیب می شود تا به سرعت اکسیداسیون آهن به.اکسید آهن ریخته شده و برش را تولید کند.
شروع
یک برش در وسط یک قطعه کار به عنوان پر سر و صدا شناخته شده است.در حال حاضر چندین مورد ارزشمند است:
جریان جریان اکسیژن حیاتی است؛ بیش از حد کوچک را قطع آهسته خراب، کاهش می دهد، در حالی که اکسیژن زیادی را از بین می برد و یک برش مقعر وسیع ایجاد می کند. اکسیژن.انسانی و دیگر.مشعل های سفارشی کنترل فشار جداگانه ای برای اکسیژن برش ندارد، بنابراین فشار اکسیژن.برش باید با استفاده از کنترل کننده.اکسیژن کنترل شود. فشار برش اکسیژن باید با سوراخ.اکسیژن برش نوک هماهنگ باشد.
دادههای تجهیزات تهیه کننده نوک را برای فشار مناسب اکسیژن برش برای.نوک برش خاص مشورت کنید.اکسیداسیون آهن توسط این روش بسیار اکسوترمی است. پس از آن شروع می شود، فولاد را می توان با یک نرخ شگفت انگیز کاهش داد،.بسیار سریع تر از آن است.که فقط از طریق آن ذوب شود.
در این مرحله، جت های پیش گرما صرفا برای کمک هستند. افزایش درجه حرارت از طریق مواد.انفجار شدید، حتی از طریق.عینک های مناسب، واضح می شود. (یک لایه حرارتی ابزاری.است.که از اکسیداسیون.سریع آهن برای تقریبا هر ماده استفاده می کند).
از آنجا که فلز ذوب شده خارج از قطعه کار می شود، باید در قسمت.مخالف قطعه کار برای اسپری برای.خروج وجود داشته باشد. در صورت امکان قطعات فلزی بر روی رنده برش داده.می شود که اجازه می دهد فلز ذوب آزادانه به زمین برسد.
همان تجهیزات را می توان برای جبران کننده های اکسی استیلن و مشعل های جوش،.با تغییر بخشی از مشعل در مقابل شیرهای مشعلبرای یک اساسی اسیدهای استیلن، سرعت برش.در بخش فولاد سبک معمولا تقریبا دو برابر سریعتر از یک دستگاه برش برش با بنزین است.
مزایا در برش بخش های بزرگ واضح است: مشعل سوخت.هیدرولیک.نور، کوچک و آرام است و نیاز به تلاش بسیار کم برای استفاده دارد، در حالی که یک دستگاه برش سنگین و سنگین.است.و نیازمند عملیات قابل توجه عملیاتی است و ممکن است به شدت ارتعاش ایجاد کند دست های سفت.و انگشت سفید ممکن است لرزش طولانی مدت داشته باشد.
مشعل اکسي-استيلن به آسانی ميتواند از طريق مواد فلزی.بيش از ۲۰۰ ميليمتر (۸ اينچ) برود. انسن اسیژن در عملیات انهدام و استفاده از قطعه های ضخیم تر از ۲۰۰ میلی.متر (۸ اینچ) استفاده می شود. برش برش برای این نوع برنامه ها بی فایده است.
گریس های سوخت روبوتیک گاهی اوقات از یک نازل متقاطع با سرعت بالا استفاده می کنند. این از جت اکسیژن استفاده می کند که کمی در طول عبور آن باز می شود. این به اکسیژن فشرده اجازه می دهد که آن را از بین ببرد و یک جت بزرگ با سرعت بالا تولید کند که کمتر از یک نازل موازی باقی می ماند و اجازه می دهد.
برش پاک کننده انجام شود. این برای برش با دست استفاده نمی شود.زیرا آنها نیاز به موقعیت بسیار دقیق بالای کار دارند. توانایی آنها برای تولید تقریبا هر شکل از صفحات فولادی.بزرگ، آینده ای امن در ساخت کشتی و در بسیاری از صنایع دیگر دارد.
مشعل های پروتئینی اکسی پروپان معمولا برای برش ضایعات.برای صرفه جویی در هزینه استفاده می شوند، زیرا LPG برای جول جولای بسیار ارزان تر از استیلن است، اگر چه.پروپان تولید پروفیل برش بسیار خالص استیلن را تولید نمی کند. پروپان همچنین برای تولید.بخش های بسیار بزرگ محل تولید را پیدا می کند.
اکسي استيلن مي تواند فولادهاي کم و متوسط کربن و آهن را برش دهد. فولادهای کربنی.بسیار دشوار است زیرا نقطه ذوب سرباره به نقطه ذوب فلز اصلی نزدیک تر است،.به طوری که سرباره از عمل برش به عنوان جرقه ها نشت نمی کند، بلکه با ذوب تمیز در مجاورت برش مخلوط می شود. این باعث می شود اکسیژن از رسیدن به فلز تمیز و سوزاندن آن جلوگیری کند. 
برش-هواگاز

جوشکاری به روش هواگاز

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
برش برقی یا ریلی
نوشتهٔ بعدی
انتخاب محصول سایش و برش مناسب

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست