ساینده ها

انتخاب تجهیزات سایش و برش مناسب کار

انتخاب محصول سایش و برش مناسب

شما می دانید که باید در زمان کار، انتخاب تجهیزات سایش و برش مناسب کار از اهمیت بالایی برخوردار است تا به درستی بتوان از آن استفاده کرد زیرا می خواهید هزینه های خود را به حداقل برسانید و هنگامی که شما جوشکاری فلز را انجام می دهید میزان هزینه یا به اصلاح عامیانه پرت کار را به کمترین حد برسانید.

اما استفاده از سایش و برش اشتباه یا بی کیفیت برای دستگاه شما و یا مسائل ایمنی می تواند خطرناک باشد. انتخاب این نوع از محصولات نتایجی جزء افزایش هزینه ها و بهره وری پایین ندارد و هیچ یک از کار فرمایان این نوع از کار را نمی پسدند. انتخاب محصول سایش و برش مناسب

چگونگی انتخاب تجیهزات سایش و برش مناسب کار شما؟

اولین انتخاب همیشه روی قیمت و هزینه ای است که شما قادر به پرداخت آن هستید. اگر قیمت ابتدایی شما در اولویت قرار گیرد، سایش و برش مناسب را نمی توانید انتخاب کنید، زیرا شما یک محصول را با قیمتی پایین می خرید ولی در دوره ای که از آن استفاده می کنید.

ضرر های این محصول هزینه های بسیار زیادی را به شما تقبل می کند. حال یک محصول مناسب و خوب را در نظر بگیرید این محصول علاوه بر این که بسیار و روان کار سایش و برش را انجام می دهد صرفه اقتصادی نیز نسبت به محصولات مشابه بی کیفیت و ارزان را دارد و مهم تر از همه ایمنی شما به بالاترین درجه استفاده می رسد. انتخاب محصول سایش و برش مناسب 

نمایش 9 24 36

یکی از نکاتی که صنعتگران همیشه به آن توجه می کنند برای انتخاب یک صفحه سایش و برش زودتر تمام شدن آن صفحه است به اصطلاح می گویند فلان مارک صفحه سنگ زود تمام می شود که از لحاظ علمی و آزمایشگاهی صفحه ای که مورد استفاده قرار بگیرد و دیرتر از صفحات دیگر تمام شود بسیار خطرناک است.

دلیل این که این صفحات خطرناک می باشند این است که فاصله بافتی و میزان چسبی که باید استفاده شود استاندارد نیست و استفاده از این نوع از محصولات بسیار خطرناک است چون امکان ترکیدگی و شکستن هنگام کار را دارند و در برخی از موارد دیده شده است که برش و سایش نامتناسب باعث خرابی کار شده است.انتخاب محصول سایش و برش مناسب

یک نکته دیگر این است که هیچ گاه از صفحه سایش و برش غیر استفاده نکنیم به عنوان مثال برای برش آهن باید صفحه مخصوص برش یا سایش آهن را استفاده نمود این کار هم از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد هم ایمن.

نمونه ای از سنباده زنی با دستگاه از کانال آپارات ابزار صنعتی دلتا

نکات ایمنی در کار با تجهیزات سایش و برش

هیچ وقت مواد قابل اشتعال را سایش ندهید. هنگام کار با محصولات سایش و برش، از چشم ها و صورت خود با استفاده از یک ماسک یا عینک محافظت کنید. هنگام کار با سایش و برش حتما از ماسک استفاده نمایید زیرا گرده ها و دود ناشی از برش یا سایش مستقیما وارد دهان و بینی شما می شود این کار باعث می گردد تا در آینده مشکلات تنفسی پیدا کنید.

دستکش ایمنی بپوشید تا از سوختگی در اثر پاشش و راحت نگه داشتن دستگاه برش به شما کمک کند.هنگام کار سایش و برش حتما لباس پوشیده انتخاب کنید تا بدن شما آسیب نبیند.

حتما بعد از استفاده از دستگاه برش آن را از برق بکشید و روی زمین یا میز کار رها نکنید. اجازه ندهید زمان کار کسی در محیط کار به شما نزدیک شود. صفحات سایش  را در دمای مناسب و دور از رطوبت نگه دارید: ۶۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت (۱۵ تا ۲۹ درجه سانتیگراد).

صفحات سایش و برش را روی زمین رها نکنید زیرا ممکن است رطوبت زمین به خورد صفحه برود. آنها را از منابع گرما خارج کنید و از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. آنها را در بسته بندی خود نگه داری کنید. اگر هنگام دریافت محصول ظاهر کارتن را دید که مشکلی دارد حتما داخل آن را به خوبی برسی یا از استفاده این نوع از صفحات خودداری نماید.

هیچ گاه موقع برش یا سایش فشار نیاورید بعضی از صنعت گران بر این باورند که هرچه دستگاه را به قطعه کار فشار دهند زودتر برش یا سایش انجام می شود این کار بسیار خطرناک است و باعث تابیدن یا قلاب کردن صفحه می شود.

همه ما می خواهیم بهره وری بالاتری داشته باشیم و هزینه کمتری بپردازیم، با رعایت نکاتی که گفته شد بهترین گزینه را انتخاب کنید نه ارزان ترین را.

 

بازگشت به لیست