جوشکاری co2

انتخاب صحیح شعله پوش تورچ میگ

شعله پوش تورچ میگ

انتخاب صحیح شعله پوش تورچ میگ نقش اساسی در عملیات جوشکاری میگ دارد . انتخاب صحیح می تواند از آسیب به جوش ، دوباره کاری و زمان خاموشی دستگاه میگ جلوگیری کند.

همچنین به طول عمر بیشتر قطعات دیگر کمک می کند. متاسفانه این قطعه مصرفی جوش Co2 نیز به مانند سایر قطعات مصرفی در این نوع از جوشکاری به قدر مناسب مورد اهمیت واقع نمی شود.

شعله پوش جنس فایبرگلاس و برنج شعله پوش جنس فایبرگلاس و برنج

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید شعله پوش هایی که دارای بخش داخلی از جنس فایبرگلاس و برنج هستند عمر طولانی تری دارند و سطح داخلی برنجی به حفظ فاصله شعله پوش از حرارت کمک می نماید و در نتیجه سایر قطعات نیز عمر بیشتری خواهند داشت.

متناسب با نوع و شیوه جوشکاری، شعله پوش مناسب با طول، قطر و جنس متناسب باید انتخاب شود و این انتخاب تاثیر مستقیم بر کیفیت جوش و کارایی تورچ خواهد داشت. به هرحال نحوه خرید و انتخاب شعله پوش جوشکاری میگ ضمن صرفه جویی در هزینه های متفرقه در عملکرد بهتر تورچ تاثیر می گذارد. نکات زیر را برای انتخاب شعله پوش مناسب در نظر داشته باشید.

شکل و شمای مناسب شعله پوش تورچ جوش co2

 سر شعله پوش تورچ  می تواند در سایزهای مختلف از سر تنگ تا سری که در راستای انتهای شعله پوش است باشد.بنابراین شعله پوشهای مستقیم دارای قطر سر بیشتری نسبت به شعله پوشهای سر تنگ می باشد و گاز محافظ بیشتری خارج می کنند اما در جوشکاری اتصالات عمود بر هم دسترسی کمتری دارند . بنابراین در فضاهای محدود تر شعله پوش با دهنه خروجی کوچکتر کاربرد دارد.اما شعله پوش مستقیم برای جوشکاری با ماشین جوش اتوماتیک گزینه بهتری است.

انتخاب صحیح شعله پوش تورچ co2

البته طول شعله پوش هم فقط برای دسترسی بهتر به محل قطعه جوشکاری مهم است و به این نکته توجه داشته باشید که شعله پوش جوشکاری بلند قطر داخلی کمتری دارند و سرعت براده گیری بیشتری دارند بنابراین شعله پوش های کوتاه گزینه مناسبتری از این جهت هسنتد.

برای انتخاب شعله پوش بهتر است آن را انتخاب کنید که دسترسی بهتری به محل جوشکاری شما دارد. نکته بعدی این است که باید گاز محافظ به خوبی به محل جوش وارد شود. بنابراین بهترین انتخاب بزرگترین دهنه ممکن برای شعله پوش که دسترسی مناسبی به محل جوشکاری می دهد خواهد بود و این یعنی مقدار مناسب از گاز و بهترین دسترسی به قطعه کار.

 
نکات جوشکاری
نکات مورد نظر در انتخاب شعله پوش
آمپر جوشکاری
هرچه آمپر دستگاه جوش بیشتر باشد سایز سر شعله پوش باید بیشتر باشد.
سایز شعله پوش باید متناسب با کاربرد شما باشد تا در هزینه نیز صرفه جویی شود.
حرارت بالا
از شعله پوش قوی با مقدار مس مناسب برای کار در حرارت بالا استفاده نمایید . البته نوع تورچ در آمپر بالا باید آب خنک باشد.
شعله پوش های برنجی برای حرارت پایین و متوسط مناسب تر هستند و براده جوش به سادگی از آنها جدا می شود.
حرارت بالای 450 درجه باعث از بین رفتن شعله پوش برنجی می شود
محدودیت دسترسی
بهتر است از شعله پوش با طول بیشتر استفاده کنید تا مقدار و پوشش مناسب برای محل جوشکاری وجود داشته باشد.
سر نازل تنگ تر دسترسی بیشتری به محل جوشکاری ایجاد می کند.
پاشش زیاد
اگر پاشش زیاد از محل جوش مورد انتظار است (به عبارت دیگر جوش ورق گالوانیزه ، قطعه کار روغنی ، جوش اتصال کوتاه ، دی اکسید کربن خالص و …) از شعله پوش کوتاه با سایز سری بزرگ استفاده کنید
شعله پوش برنجی نیز گزینه خوبی است.
ایستگاه تمیزکاری شعله پوش
در جوشکاری روبوتیک شعله پوش مستقیم بهترین انتخاب برای سهولت استفاده از امکان تمیزکاری اتوماتیک است

انتخاب صحیح شعله پوش تورچ میگ

بالاترین کیفیت شعله پوش تورچ را انتخاب کنید

شعله پوش در دو نوع قوی و استاندارد تولید می شود و دو نوع فشاری و پیچی دارد. شعله پوش های قوی و صنعتی با ضخامت دیواره بیشتر و ضخامت عایق بیشتر برای آمپر های 400 تا 600 تولید می شود. بر اساس نوع ساخت مقاومت بیشتری در مقابل حرارت به نسبت نوع استاندارد دارند. نازل های استاندارد ضخامت دیواره کمتری دارند و مناسب آمپر 100 تا 300 هسنتد.

اکثر این شعله پوش ها فشاری هستند و همانطور که از نامشان پیداست برای اتصال به تورچ میگ نیازی به باز و بست پیچ نداردن و با فشار دست متصل و منفصل می شوند. این به سرعت عملکرد و راحتی جوشکار کمک بسیاری می نماید . نکته مهم در نصب شعله پوشهای فشاری ، اطمینان از قرار گرفتن کامل شعله پوش بر روی گردنه تورچ میگ و جلوگیری از هدر رفت گاز محافظ است.

شعله پوش تورچ میگ در انواع مس، برنجی و یا کرومی در بازار موجود است هرچند نوع برنجی در مقابل پاشش مقاومت لازم را دارد و برای آمپر های پایین (100 تا 300 ) بهترین انتخاب است. همچنین برای آمپر و زمان جوشکاری بیشتر ، شعله پوش مسی انتخاب بهتری است.

البته در تورچ های جوشکاری آب خنک با آمپرهای بالاتر ، شعله پوش های که مایع خنک کننده در شعله پوش گردش می کند  موجود است و البته از نظر قیمت بالاتر از انواع دیگر هستند.

استفاده ، نگهداری و رسیدگی مناسب از شعله پوش تورچ برای افزایش طول عمر و بهره وری شعله پوش تورچ لازم است از آنها به خوبی مراقبت و نگهداری شود.البته لازم است در هنگام خرید شعله پوش به قیمت شعله پوش و کیفیت متناسب با آن نیز توجه گردد تا ماندگاری آن تضمین گردد.

یک مدل از شعله پوش های پر مصرف :

شعله پوش مکسی ۴۰۰۰ شعله پوش مکسی 4000

به دنبال شعله پوشهایی باشید که از نظر شکل و طراحی به خوبی ساخته شده باشند و سطح سیقلی و شفافی داشته باشند و لبه اضافی نداشته باشند بنابراین پاشش فلزات در مقایسه با شعله پوشهایی که سطح ناهموار و لبه های اضافی دارند کمتر می چسبد. شعله پوشهایی که از نظر وزنی سنگین تر هستند نسبت به شعله پوشهای سبک و نازک تر مقاومت بیشتری در مقابل داغ شدن دارند و پاشش را کمتر جذب می کنند.

 

 

شعله پوشی تهیه کنید که قطعه برنجی داخلی داشته باشد  این قطعه شعله پوش را از حرارت و پاشش مستقیم و تغییر شکل محافظت می کند.همچنین عایق فایبرگلاس داخل شعله پوش نیز توان مقاومت حرارتی را افزایش می دهد. در نهایت توجه داشته باشید ضخامت دیواره شعله پوش تورچ که از لایه های مختلف تشکیل شده هرچه بشتر و درهم تنیده تر باشد کیفیت بهتری دارد.

شعله پوش آسیب دیده شعله پوش آسیب دیده

به صورت دوره ای لوازم مصرفی تورچ میگ را بازدید و تمیزکاری کنید همچنین استفاده از اسپری جوشکاری و آنتی اسپاتر(ضد پاشش)  به این فرآیند کمک خواهد کرد.

لوازم مصرفی تورچ میگ و همچنین شعله پوشهای دی ولد در بسته بندی های کوچک پلاستیکی عرضه می گردد برای نگهداری از آنها در کارگاه نیز از همین بسته بندی استفاده کنید تا از تاثیر عوامل محیطی جلوگیری شود.همچنین نگهداری آنها در فضای فلزی باعث بروز خط و خش روی آنها و آمادگی برای جذب پاشش می شود.

برای تعویض شعله پوش و لوازم مصرفی تورچ از دستکش استفاده کنید تا از اضافه شدن روغن و مواد زائد به این لوازم جلوگیری شود چراکه تاثیر مواد اضافی در جوشکاری محاسبه شده نیست و باعث کاهش کارایی می شود.

بازرسی و تمیزکاری دوره ای لوازم جوشکاری و استفاده از پوشش ضد پاشش توصیه شده توسط سازنده باعث افزایش بهره وری تورچ CO2 می گردد.

در نهایت توجه داشته باشید لوازم مصرفی جوش میگ و من جمله شعله پوش تورچ تاثیر بسیار زیادی در کیفیت جوشکاری و کاهش هزینه های ممکن دارد.

برای انتخاب و نگهداری از تجهیزات جوشکاری زمان مناسب صرف کنید انتخاب دقیق و نگهداری مناسب یعنی صرفه جویی در زمان خواب ماشین و کیفیت جوش مناسب و بهره وری بیشتر.

برای انتخاب لوازم مصرفی جوش از جمله شعله پوش ، نازل و … از مشاوران ابزاردلتا مشاوره رایگان بگیرید.

 

سایت منبع : https://www.tregaskiss.com/

نمایش 9 24 36
بازگشت به لیست