جوشکاری آرگون

آموزش جوشکاری آرگون یا جوش تیگ

آموزش جوشکاری آرگون

این مقاله در مورد آموزش جوش آرگون یا جوش تیگ توسط Sleepy Gomez نوشته شده است و در مورد مبانی جوشکاری تیگ مورد استفاده قرار می گیرد.

فرایند جوش آرگون

فرایند جوش تیگ یا جوش تنگستن و یا گاز های بی اثر (Inert Gas)  نامیده می شود.نام فنی این جوشکاری Gas Tungsten Arc Welding و یا GTAW می باشد. در این فرآیند از یک الکترود تنگستن غیر مصرفی استفاده می کند.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: ست جوش و برش

گودال تنگستن و جوش با یک گاز بی اثر (آرگون، هلیوم و.. ) محافظت می شود.جوشکاری تیگ شبیه جوشکاری اکسید استیلن است که از یک ماده پرکننده (فیلر) برای ساخت یا تقویت استفاده می کند. در قدیم از گاز هلیوم به عنوان یک سپر در اطراف قوس الکتریکی استفاده می کردند.

آموزش جوشکاری آرگون یا جوش تیگ

آموزش جوشکاری آرگون جوش تیگ

تاریخچه جوش تیگ (جوشکاری آرگون)

جوشکاری تیگ در دهه ۱۹۳۰ توسعه داده شد و در جنگ جهانی دوم به عنوان روش ترجیحی برای جوش بسیاری از قطعات هواپیما مورد استفاده قرار گرفت این تورچ هوا خنک است و نه یک سیستم خنک کننده آب چرا؟

خوب، آن ارزان تر و همچنین سبک تر است به استثنای اینکه شما در موقعیت تولید هستید که در آن شما بدون وقفه با جوش های طولانی کار می کنید، مشعل هوا خنک برای این محصول کاملا مناسب است بیشتر جوشکاران تیگ یک سوئیچ AC / DC خواهند داشت.

 

نمایش 9 24 36

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک برشکاری

توانایی نرم کردن حرارتی باعث می شود فرآیند آرگون از سایر جوشکاری های الکتریکی متفاوت باشد. بعضی از صنعتگران از پدال پایی برای جوشکاری استفاده می نمایند و بعضی ها هم از سوییچ روی تورچ که بیشترین استفاده همان نوع دوم است کنترل روی دسته راحت می باشد قبل از استفاده از یک جوشکاری تیگ باید با قطعات و لوازم آن آشنا باشید.

کلیپی از قطعات و لوازم تورچ جوشکاری تیگ از کانال آپارت بزار صنعتی دلتا

آموزش جوشکاری آرگون یا جوش تیگ

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک جوشکاری

تنگستن جوش آرگون

تنگستن یک الکترود مصرف نشدنی است که برای ایجاد قوس الکتریکی کاربرد دارد . الکترود تنگستن دارای رنگ های مختلف است هرکدام از این رنگ ها دارای یک نوع آمپر و مخصوص جوش یک سری ازآلیاژها و فلزات است برای استفاده از تنگستن باید سر آن را به وسیله تنگستن تیز کن تیز کرد و مورد استفاده قرار می گیرد .

 

نمایش 9 24 36

سرامیک تورچ آرگون

برای تنظیم نوع قوس وبزرگی و کوچکی میدان قوس از سرامیک استفاده می گردد . سرامیک همانطور که از نامش پیدا است از جنس سرامیک ساخته شده است زیرا باید بتواند حرارت بالایی را تحمل کند و از معایب سرامیک شکنندگی آن است  بر روی کلت بادی یک سری سوراخ و حفره وجود دارد که گاز را به داخل سرامیک منتقل می کند .

سرامیک تورچ آرگون

سرامیک تورچ آرگون

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک گرمکن هواگاز

 

 

بازگشت به لیست