جوشکاری co2

انتخاب تورچ جوشکاری میگ co2

جوشکاری میگ

جوشکاری میگ co2 سیستمی است که در آن سیم جوشکاری حامل قوس الکتریکی می باشد. برای جلوگیری از آلودگی ناشی از اکسید شدن قطره های جوش در اطراف نازل سیم گاز وجود دارد که باعث محافظت از گاز خارج شده از آن می شود و سبب بالا رفتن کیفیت جوش می شود.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا:سرپیک جوشکاری

تورچ های میگ در انواع و سایزهای مختلف با امکانات متفاوت تولید می گردد . انواع تورچ جوشکاری مبگ یا CO2 برابر نیستند و برای کارهای مختلف طراحی و ساخته شده اند .

بنابراین در انتخاب مشعل جوش میگ باید نکاتی همچون سطح نیاز کاربر ، خروجی تورچ به آمپر ، اندازه نازل جوش و سیم و نوع کاربری توجه کنید.

انتخاب تورچ جوشکاری میگ

انتخاب تورچ جوش co2 متناسب با نیاز شما بر اساس ولتاژ منبع تغذیه یا دستگاه جوش انجام می شود. تصور کنید با بدن انسان مواجه هستید وقتی انگشت یا دست و یا پایتان آسیب دیده باشد امور اولیه زندگی همچون راه رفتن ، جابجایی و غیره با مشکل مواجه می شود. کیفیت و صحیح بودن تورچ جوشکاری مثل انگشت برای صحیح عملکردن انسان مهم است.

کیفیت جوش حاصل انتخاب تورچ مناسب و با کیفیت است. البته پایین آوردن هزینه های عملیاتی بسیار مهم است بنابراین باید تورچ جوش میگ کاملا متناسب با نیاز شما باشد و در این مقاله با انواع کارایی و دلایل تنوع تورچ آشنا می شوید.

نمونه از جوشکاری با تورچ جوش میگ از کانال آپارات ابزار صنعتی دلتا

انتخاب تورچ جوشکاری میگ

هوشمندانه انتخاب کنید : انواع تورچ جوش میگ یا تورچ CO2

اولین سوال پیش رو این است که تورچ میگ آب خنک باشد و یا هوا خنک . پس از آن در این مطلب به پنج گزینه اساسی برای انتخاب تورچ CO2 بر می خوریم که شامل سیم های خودمحافظ (Flux Cored) نیز هستند . آنچه باید برای انتخاب در نظر بگیرید :

تورچ جوش میگ هواخنک میگ :

این نوع از مشعل جوش CO2 از هوای محیط و گاز محافظ برای رفع گرمای مشعل استفاده می کند. کابل قدرت در تورچ جوش میگ هوا خنک حاوی مقدار سیم مسی بیشتری نسبت تورچ آب خنک است و این باعث کاهش احتمال ذوب شدن کابل قدرت و عایق آن می شود.

بنابراین وزن تورچ هوا خنک در مقایسه با نوع آب خنک آن بیشتر است اما به دلیل نداشتن شیلنگ و تجهیزات اضافی برای خنک کننده از قیمت مناسب تری برخوردار است .  طراحی ساده تر تورچ هوا خنک میگ ، کاربری ، تعمیر و نگهداری آن را آسان تر می کند. تورچ های هوا خنک میگ در تنوع بالایی از 150 آمپر تا 600 آمپر موجود است.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک گرمکن هواگاز

تورچ میگ هواخنک MB25 تورچ میگ هواخنک MB25

تورچ جوشکاری آب خنک میگ :

مشعل جوش میگ آب خنک ، یک سیستم رادیاتور برای گردش آب خنک و ایجاد برودت در تورچ میگ نیاز دارد و بدین ترتیب در تورچ آب خنک ، هوای محیط ، گاز محافظ و آب باعث خنک شدن محیط می شوند.همچنین تورچ جوش آب خنک مس کمتری در کابل قدرت دارد و به همین دلیل سبک تر و منعطف تر از تورچ هوا خنک است . انواع تورچ آب خنک Co2 در آمپر های 300 تا 600 موجود است.

تورچ میگ آبخنک 501
تورچ میگ آبخنک 501

 

نمایش 9 24 36

تورچ پول پوش (فشار کشیدن Push-Pull ) میگ :

مشعل جوش پوش پول میگ در دو نوع هوا و آب خنک طراحی و ارائه می شود. تورچ پوش پول میگ برای جوشکاری آلیاژهای نرم مانند آلومینیوم، استیل های نازک، سیم برنج سیلیکونی و سیم های پودری استفاده می شود. البته توجه داشته باشید سیم جوش آلومینیوم معمولا با تورچ پوش پول و یا تورچ های قرقره دار جوشکاری می شود.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک برشکاری

البته تورچ های پول پوش گزینه بسیار مناسبی برای زمانی که دستگاه جوش از محل جوشکاری فاصله دارد هستند برخی از این نوع تورچ توانایی کشیدن سیم از فاصله 15 متری را دارند البته معمولا از این نوع تورچ در فاصله 4 تا 10 متری استفاده می شود. انتخاب این تورچ همیشه فوق العاده نیست اما وقتی فاصله تا دستگاه جوش زیاد می شود بسیار مفید هستند.

روش عملکرد تورچ پوش پول به این صورت است که بر روی فیدر یک موتور فشار و بر روی تورچ یک موتور کشش بر روی حرکت روان سیم تاثیر می گذارند و مقاومت سیم در مسیر را به حداقل می رسانند. بنابراین وایرفیدر و تورچ در این مکانیزم باید دارای این قابلیت باشند. تورچ پوش پول در دو نوع مستقیم و تفنگی بر اساس نیاز اپراتور تولید می شود.

تورچ میگ پوش پول
تورچ میگ پوش پول

انتخاب تورچ جوشکاری میگ co2

تورچ اسپول ( قرقره دار Spool ) :

تورچ های قرقره دار میگ ، سیم رسانی برای آلیاژ های نرم را بوسیله یک قرقره کوچک به وزن نیم کیلو و قطر 10 سانتیمتر بر روی یک مشعل هفت تیری انجام می دهند. از امتیازات ویژه این تورچ این است که چون برای حجم کوچکی از جوشکاری استفاده می شود بنابراین در مقایسه با تورچ معمولی جوش میگ تشخیص اشکالات حاصل از فیدر سیم زودتر برخورد و جلوگیری می شود. حتی می توان به جرات گفت این تورچ برای جوش آلومینیوم از نوع پوش پول نیز مناسب تر است و بسیار مناسب برای خطوط تولید و جوش های ظریف در آمپر پایین هستند.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: ست جوش و برش

تورچ میگ اسپول
تورچ میگ اسپول

اما مزیت تورچ جوشکاری قرقره دار میگ انعطاف پذیر بودن آن است و علیرغم چرخه کار(Duty Cycle) کوتاه آن ، تورچی بسیار به صرفه اقتصادی است و با هر منبع تغذیه ای که خروجی 14 پین داشته باشد کار می کند و حتی می توانید از موتور جوش نیز در برخی موارد برای جوش آلومینیوم استفاده کنید و نیازی به خرید دستگاه جوش مخصوص آن ندارید.

 

نمایش 9 24 36

تورچ دودگیر (Fume Extraction Gun) :

مشعل دودگیر یا فوم اکستراکشن میگ دارای یک سیستم همچون هواکش است که دود حاصل از جوشکاری را مانند جاروبرقی به خود جذب می کند و از محیط جوشکاری دور می کند. این نوع از تورچ  معمولا تا 400 آمپر موجود است و قابلیت جذاب و کاربرپسندی که می تواند داشته باشد عبارتست از قابلیت تنظیم مقدار مکش دود ( البته تا آنجا که مزاحم عملکرد گاز محافظ نشود)  بوسیله یک پمپ خلا و طراحی گردنه و شعله پوش دود اضافی جذب می شود.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: ست جوشکاری

تورچ میگ دودگیر
تورچ میگ دودگیر

تورچ سیم توپودری (Flux-Cored) :

در حالی که برای سیم های تو پودری می توان از تورچ معمولی نیز استفاده کرد اما توصیه نمی کنیم از تورچ میگ معمولی برای سیم پودری استفاده کنید. جوشکاری سیم توپودری معمولا با حرارت و سختی بیشتر بر روی سیم مصرفی انجام می شود. البته ترجمه آنچه روی لوازم مصرفی نوشته حاکی از قابلیت جوش با تورچ معمولی دارد. به هر حال اگر می خواهید سیم توپودری را جوش بدهید تورچ مخصوص آن را تهیه کنید.

تورچ میگ سیم پودری
تورچ میگ سیم پودری

منبع : سایت میلر miller

 

بازگشت به لیست