مانومتر (رگلاتور)

نحوه تشخیص رگلاتور زینسر اصلی

رگلاتور اکسیژن زینسر

برای نحوه تشخیص رگلاتور زینسر اصلی در ابتدا لازم است به نقش مانومتر در فرایندهای صنعتی اشاره ای اجمالی داشته باشیم و با جزئیات دقیق این مانومتر آشنا شویم

مانومتر یا رگلاتور چیست؟

رگلاتور وسیله ای است که برای کنترل و تنظیم فشار انواع گازها مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت مانند فشار شکن عمل کرده که برای گاز و مایعات استفاده می شود.مانومتر فشار سنجی است که فشار گاز محبوس شده داخل ظرف را اندازه گیری می کند ،همچنین فشار زیاد خروجی از مخزن نگهداری گاز یا کپسول را به فشار مناسب و قابل استفاده کاهش می دهد. بدین شکل گاز پر فشار در مخزن ،به فشار مناسب جهت مصرف کننده می رسد.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک جوشکاری

مانومتر یا رگلاتور برای گازهای مختلف و فشارهای مختلف در انواع صنایع کاربرد دارد (گازها را نمی توان به صورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز به دلیل فشار بالا مورد استفاده قرار داد. بنابراین برای استفاده از گازها، باید از رگلاتور کاهنده فشار گاز استفاده شود)طبق توضیحات اجمالی که ارائه شد نقش بسیار مهم مانومتر واضح است و به همین علت لازم است از مانومتر اصلی در فرآیند ها استفاده شود. بدلیل فشار بسیار بالای مخزن گاز و احتمال اشتعال انواع گازها در صورتی که از رگلاتور بی کیفیت استفاده شود امکان انفجار و اشتعال بوجود می آید.رگلاتور از جنس های متفاوتی ساخته می شود ،برای گازهایی که سمی و دارای خورندگی هستند از رگلاتور استنلس استیل استفاده می شود و گازهایی که خنثی می باشند و هیچ خورندگی ندارند از رگولاتور برنج و روکش کروم استفاده می شود.

در اینجا مانومتر اکسیژن زینسر را به عنوان کالای اصلی و نحوه تشخیص رگلاتور زینسر اصلی را بررسی میکنیم

مشخصات بسته بندی :

رگلاتور اکسیژن زینسر از حدود ۱۵ سال پیش در بسته بندی کارتونی ارائه می شود، بدین صورت مانومتر اکسیژن در یک پوشش کاغذی به رنگ کارتون قرار می گیرد و در کارتن اصلی قرار می گیرد. پیش از این رگلاتور اکسیژن زینسر در بسته بندی یونولیتی ارائه می شده است.

روی بسته بندی کارتنی اصلی برچسب شامل تصویر مانومتر یا رگلاتور زینسر و برند زینسر و نوشته Orig.ZINSER  و Made in Germany چاپ شده است و یک مهر آبی رنگ که به زبان آلمانی کلمه اکسیژن (Sauerstorf)نوشته است و همچنین کد فنی مانومتر اکسیژن زینسر ۰۰۱-۲۵۱۱۷۴۰ بصورت مهر آبی رنگ روی جعبه کارتنی درج شده است.

روی کارتن اصلی از سه عدد منگنه بزرگ و در پشت آن از دو عدد منگنه استفاده شده است که در تصویر دیده می شود.

جعبه رگلاتور اکسیژن زینسر

جعبه رگلاتور اکسیژن زینسر اصلی

نحوه تشخیص رگلاتور زینسر اصلی از غیر اصلی و تقلبی از روی بسته بندی

مشخصات ظاهری:

کمپانی زینسر آلمان برای انواع رگلاتور از درجه نمایشگر ویکا آلمان که برندی شناخته شده در ابزارآلات اندازه گیری می باشد بهره می گیرد و یکی از نقاط قوت این کمپانی می باشد. همچنین از نظر کیفیت و ایمنی این نمایشگر درجه در بالاترین سطح از کیفیت قراردارد.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک گرمکن هواگاز

تولید بدنه مانومتر اکسیژن زینسر آلمان بصورت یکپارچه قالب ریزی شده و هیچگونه سایش یا براق سازی ندارد و شما می توانید تاثیر قالب به روی بدنه را مشاهده کنید.

در قسمت روبروی مانومتر اکسیژن زینسر دو عدد درجه نمایشگر با برند زینسر و ویکا مشاهده می شود. بر روی بدنه مانومتر ساخت آلمان Made in Germany درج شده است و کلماتی دیگری چون Standard Germany و یا کلماتی از این دست نشان اصلی نبودن رگلاتور می باشد.

نحوه تشخیص رگلاتور زینسر اصلی از غیر اصلی و تقلبی روش های دیگری هم دارد که به آن ها نیز میپردازیم

زیر نوشته ساخت آلمان برند زینسر درج گردیده است پشت رگلاتور اکسیژن زینسر کلمه DIN و عدد ۱۲ درج گردیده است .

پشت رگلاتور زینسر آلمان اصلی

پشت رگلاتور زینسر آلمان اصلی

همچنین روی درجه نمایشگر سریال تولید ۹ رقمی درج گردیده است مطابق تصویر.

کد هک شده روی رگلاتور اکسیژن زینسر

کد حک شده روی رگلاتور اکسیژن زینسر

وزن خالص مانومتر اصلی زینسر ۱٫۶ کیلوگرم است.

مانومتر اکسیژن چینی:

فروش مانومتر های چینی موجود در بازار به دو نیت انجام می شود :

  1. دسته اول به عنوان مانومتر چینی عرضه می گردد و پیش از خرید شما در جریان چینی و غیر اصلی بودن آن قرار می گیرید. البته توصیه ما خرید کالای اصلی است.
  2. دسته دوم مانومتر های تقلبی که به نیت فروش به جای اصلی به بازار عرضه می گردد در آنها تلاش شده مشخصات رگلاتور اصلی رعایت گردد. در صورت دقت به مطالب گفته شده در رابطه با جزئیات رگلاتور اکسیژن اصلی که در بالا به آنها اشاره شده امکان اشتباه به صفر نزدیک می شود.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: سرپیک برشکاری

بطور کلی مانومتر های اکسیژن چینی جزئیات قابل ذکر به شرح ذیل دارند:

  • بسته بندی آنها یونولیتی است
  • بدنه رگلاتور غیر اصلی بعد از ریخته گی با سایش و آبکاری تغییر رنگ و شکل داده شده است.
  • در اکثر آنها کلمه ساخت آلمان درج نشده است و در برخی از آنها کلمه Standard Germany نوشته شده است.
  • شیر مانومتر اکسیژن چینی به سختی باز و بست می شود.
  • تصاویر زیر یک نمونه از مانومتر های اکسیژن چنی بازار می باشد.
  • وزن خالص مانومتر اکسیژن غیراصلی ۱٫۴۵ کیلوگرم می باشد.

مانومتر رگلاتور زینسر غیراصلی

مانومتر رگلاتور زینسر غیراصلی

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا: ست جوش و برش

رگلاتور زینسر غیراصلی

رگلاتور زینسر غیراصلی

به هر حال توصیه ما این است که از کالای اصلی استفاده کنید و چرا که عواقب استفاده از کالای بی کیفیت و غیر اصلی بسیار بیشتر از تفاوت قیمت کالای اصلی و غیر اصلی است.

بازگشت به لیست