جوشکاری co2, جوشکاری آرگون, جوشکاری الکترود

کاغذ پرچینگ و کاربرد آن

کاغذ پرچینگ و کاربرد آن

وظیفه کاغذ پرچینگ در جوشکاری

پرچ یا پرج لوله برای جوشکاری آرگون یک اصطلاح رایج است و معنی آن پاکسازی داخل لوله از هوای موجود و جایگزینی با گازی خنثی که با فلز واکنش ندهد. کاغذ پرچینگ برای جلوگیری از اکسید شدن جوش و شکرک زدن سرباره لازم است. حتی اگر یک جعبه را جوش می دهید باید داخل آنرا پر از آرگون کنید.

مشخصات گاز آرگون

آرگون سنگین تر از هوا است و مثل یک لیوان آب، ظرف را پر می کند یعنی اگر در محیط کار تهویه مناسب نداشته باشید و آرگون از کنترل شما خارج شود اتاق از پایین ترین سطح شروع به پر شدن از آرگون می کند ،در حالیکه شما آن را نمی بینید در صورتی که این اتفاق بیافتد شما بوسیله گاز آرگون محاصره می شوید و تنفس آن بسیار خطرناک خواهد بود حتی باعث خفگی می شود. البته پیشنهاد دیگری می توان داد و برای پرچینگ لوله می توانید از گاز دی اکسیدکربن و یا نیتروژن  استفاده کنید.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا:سرپیک جوشکاری

پرچ کردن لوله

پرچ نمودن لوله معمولا به محاسبات ریاضی نیاز دارد. در برخی کارخانجات کشتی سازی معمولا نمودار هایی هستند مطابق اندازه لوله گاز مورد نیاز برای پر کردن لوله و زمان لازم برای این کار را مشخص می کند.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا:سرپیک گرمکن هواگاز

چطور لوله را پرچ نماییم

قبل از شروع پرچینگ یا پاکسازی لوله توسط آرگون باید خروجی های لوله چسب کاری شود برای این کار از کاغذ پرچ استفاده می شود و همه منافذ و حتی پشت ناحیه جوش نیز با کاغذ پرچینگ جهت جلوگیری از خروج گاز آرگون بسته شود.

البته کاغذ پرچینگ بعد از جوشکاری در قطعات کوچکتر کنده می شود و پس از مهر و موم کردن لوله باید یک سوراخ ایجاد کنید تا هنگام پر کردن لوله هوای محیط از سمت دیگر خارج شود.

البته محل قراردادن سوراخ بسته به اینکه چه گازی استفاده می کنید متفاوت است. مثلا برای گاز آرگون چون از هوا سنگین تر است باید سوراخ بالای لوله قرار بگیرد و اگر هلیوم استفاده می کنید باید سوراخ در سطح پایینی ایجاد کنید چرا که هلیوم سبکتر از هوا است.

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا:سرپیک برشکاری

 

پرچ لوله و سوراخ هوای خروجی

کاغذ پرچینگ لوله و سوراخ هوای خروجی


لوله پرچ شده

لوله پرچ شده


جوشکاری لوله پرچینگ

جوشکاری لوله پرچینگ

سه روش برای تشخیص مقدار گاز محافظ جهت پاکسازی موجود است :

  • از یک نمودار که دارای ابعاد لوله و نرخ دفع است استفاده کنید
  • محاسبات ریاضی و نسبت حجم لوله به خروجی آن انجام دهید.
  • وسیله ای برای اندازه گیری سطح اکسیژن در محفظه داشته باشید

مشاهده سایر محصولات فروشگاه ابزار دلتا:ست جوشکاری

بازگشت به لیست