جوشکاری co2

صفر تا صد جوشکاری (GMAW) آلومینیوم به روش قوسی با پوشش گاز محافظ

جوشکاری آلومینیم

جوشکاری میگ یک فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی است که در آن یک سیم جوش از طریق یک تورچ جوشکاری وارد حوضچه جوش می شود و دو قطعه کار را به یکدیگر متصل می کند. یک گاز محافظ نیز از طریق تورچ جوش ارسال می شود و حوضچه جوش را از آلودگی محافظت می کند. در واقع میگ مخفف جوشکاری فلزی گاز بی اثر است .

مشاهده محصولات جوشکاری میگ

جوشکاری میگ آلومینوم چگونه انجام می شود ؟

جوشکاری


جوشکاری آلومینیوم به روش میگ (gmaw) 

جوشکاری میگ آلومینیوم می تواند سخت باشد، زیرا با جوشکاری میگ فولاد نرم (فولاد ملایم یک فلز آهنی استکه از آهن و کربن ساخته شده است) بسیار متفاوت است.برای یادگیری عوامل کلیدی که باید در نظر بگیرید، ادامه این مقاله را دنبال کنید .

 



  نکات جوشکاری آلومینیوم

آلومینیوم در شکل خالص آن فلزی نسبتا نرم است که کاربردهای زیادی دارد، اما برای افزایش استحکام نیاز به افزودن آلیاژهایی دارد. از آنجایی که خواص آلومینیوم نسبت به فولاد بسیار متفاوت است، کار با این ماده می‌تواند چالش‌های خاص خود مانند اعوجاج و حساسیت به حرارت ورودی را ایجاد کند. علیرغم این مسائل، هنگام جوشکاری میگ یا جوشکاری co2  با داشتن تجهیزات مناسب و آموزش های مورد کار بسیار سختی نخواهد بود.


جوشکاری الومینیوم

مشاهده محصولات جوشکاری قوس دستی

نکاتی برای شروع جوشکاری آلومینیوم به روش قوسی با پوشش گاز محافاظ (GMAW)

ضخامت مواد را در نظر بگیرید: ضخامت مواد آلومینیومی که می توان آن را با میگ جوش داد 2 میلی متر و سنگین تر است. ظرفیت خروجی جوشکاری شما تعیین کننده ضخامتی است که می توانید آن را جوش دهید. برای جوشکاری میگ آلومینیوم نازکتر از 2 میلی متر (0.074 اینچ) ، ممکن است نیاز به استفاده از تجهیزات جوشکاری پالس MIG یا AC TIG باشد.

آن را تمیز نگه دارید: آلومینیوم باید به طور کامل قبل از جوشکاری تمیز شود، از جمله پاک کردن هرگونه چربی و روان کننده . حذف اکسید باید پس از چربی زدایی با استفاده از یک برس سیمی ضد زنگ انجام شود – یا یک برس سیمی دستی یا یک برس سیمی کاسه ای کار می کند. اگر از برس سیم برقی استفاده می شود، فشار و سرعت را پایین نگهدارید تا از صدمه به قطعه کار جلو گیری کنید. برای جلوگیری از آلوده شدن قطعه کار ، همیشه با یک برس سیمی که فقط مخصوص آلومینیوم استفاده می شود تمیز کنید.

گازمناسب را انتخاب کنید: از آنجایی که آلومینیوم یک فلز غیرآهنی است، به گاز محافظ 100 درصد آرگون نیاز دارد. دبی 9.5 تا 14 لیتر در دقیقه توصیه می شود.

جوشکاری

از چه فرآیندی باید استفاده کرد ؟

هنگام جوشکاری میگ آلومینیوم، از روش اسپری مناسب است استفاده شود . این فرآیند انتقال بسیار روان قطرات فلز مذاب از انتهای الکترود به حوضچه مذاب است. قطرات عبوری از قوس کوچکتر از الکترود هستند. هیچ اتصال کوتاهی در شیوه اسپری وجود ندارد و نرخ رسوب و راندمان نسبتاً بالاست. با این حال، توجه داشته باشید که در شیوه اسپری گرمای بسیار زیادی تولید می شود و یک حوضچه جوش بزرگ ایجاد می کند که کنترل آن دشوار است و به همین دلیل نباید روی مواد نازک تر از 2 میلیمتر استفاده شود.

جوشکاری آلومینیوم

گزینه های تغذیه تورچ و سیم: انتخاب سیستم تغذیه تورچ و سیم یک مرحله مهم قبل از جوشکاری آلومینیوم میگ است. سیم آلومینیومی معمولاً با یک تورچ قرقره دار یا با یک سیستم کشنده تغذیه می شود. تورچ های قرقره ای یا تورچ اسپول تغذیه سیم های نرم را با قرار دادن یک قرقره سیم کوچک روی یک تورچ بهبود می بخشند. استفاده یک سیستم سیم کش، یک موتور فیدر یا سیم کش در تورچ ، سیم را از طریق لوله می کشد، در حالی که یک موتور روی فیدر به عنوان یک موتور کمکی عمل می کند. این گزینه هنگام جوشکاری دور از منبع برق ایده آل است و می تواند ارگونومیک تر و کاربر پسندتر باشد.

فلز پرکننده مناسب: آلیاژ آلومینیوم خود را بدانید و بدانید که جوشکاری قطع کار خود به چه صورت است . دو نوع سیم پرکننده آلومینیومی (فیلر) که در دسترس هستند ، ER4043 و ER5356 هستند.

برای دریافت توصیه هایی در مورد آلیاژهای سیمی که متناسب با کاربسرد شما هستند، می توانید با مشاورین فروشگاه ابزر دلتا تماس بگیرید و در مورد آن مشاوره بگیرید

جوشکاری

سطح مهارت اپراتور، انواع اتصالات، تناسب و موقعیت – و همچنین منبع تغذیه جوش – همه تأثیر زیادی بر نوعد جوشکاری آلومینیوم دارند. این تکنیک های جوشکاری را برای کمک به افزایش مهارت های خود در نظر بگیرید.

از زاویه حرکت فشار 10 تا 15 درجه استفاده کنید – نوک و نازل در جهت حرکت هستند (شکل 1 را ببینید). کشیدن یا استفاده از زاویه کشش باعث ایجاد جوش های متخلخل و کثیف به دلیل عدم پوشش گاز می شود.

فاصله مناسب از نوک تا کار را حفظ کنید و در صورت امکان، نوک تماس را تقریباً 3 میلیمتر در داخل نازل فرو ببرید.

گرمای بازتابنده و گودال جوش هنگام جوشکاری میگ آلومینیوم بسیار داغ است. نزدیک‌تر نگه داشتن نوک آن از حد توصیه شده می‌تواند منجر به سوختن سیم و نوک تماس و سایر مشکلات تغذیه شود.

بازگشت به لیست