ساینده ها

معرفی ۶ مدل از مهم ترین صفحات سایش و برش سنگ فرز

معرفی انواع صفحه سنگ فرز

آشنایی با انواع سنگ فرز

آیا می دانستید که دستگاه برش فرز شما فقط برای برش فلز نیست؟ با استفاده از انواع مختلف صفحه های سنگ فرز، متناسب با نیاز خود می توانید بیشترین بهره را از دستگاه فرز خود ببرید، چرا که هر صفحه فرز برای کاربری خاصی ایجاد شده. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی صفحه های فرز برای کار با انواع متریال های مختلف از جمله سنگ، چوب، فلز، پروفیل، کاشی، بتن، ساخته شده اند. با استفاده از دیسک ها و صفحه های برش و ساب مختلف ، می توانید خیلی بیشتر از گذشته کار برش و ساب رو انواع سطح ها را انجام دهید ! این مقاله را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد صفحه برش یا ساب فرز به دست آورید!

مشاهده آموزش گام به گام تعویض صفحه سنگ فرز

معرفی ۶ مدل از مهم ترین صفحات سایش و برش سنگ فرز

دستگاه فرز چیست و چگونه می توان بیشترین بهره را از آن برد؟

دستگاه فرز یک ابزار برقی است که برای سنگ زنی یا ساب و سایش ، برش ،  پرداخت و غیره استفاده می شود. این ابزار دستی برای انجام کارهایی که قبلا ذکر شد از یک دیسک استفاده می کند. دستگاه فرز ابزارهای بسیار مفیدی هستند که در بسیاری از صنایع، از فلزکاری و ساخت و ساز گرفته تا نجاری و بدنه فروشی های خودرو کاربرد دارند. این ابزارهای برقی بسیار متنوع هستند زیرا می توانید طیف وسیعی از صفحه ها و دیسک ها را به آنها وصل کنید. به کمک این دیسک ها قادر به انجام کارهای مختلف از سنگ زنی و برش تا سنباده و پرداخت می باشند.

ما در اینجا لیستی از چرخ ها و دیسک های مختلف و مفید آسیاب زاویه دار را جمع آوری کرده ایم. اگر مشتاق هستید که بیشترین بهره را از آسیاب زاویه ای خود ببرید و کارایی و بهره وری را به حداکثر برسانید، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

محصولات صفحه سنگ آهن

6 مورد از انواع صفحه های ساب و برش

اکنون که می دانید صفحه دیسک فرز چیست، بیایید برخی از رایج ترین انواع دیسک هایی که می توانید استفاده کنید و کارهایی که می توانید با آنها انجام دهید را بررسی کنیم. انواع بزرگ و کوچک این دیسک ها متناسب با اندازه دستگاه فرز شما موجود است. برای اهداف کلی، یک دیسک بزرگتر را در نظر بگیرید. برای کار دقیق، یک دیسک کوچکتر را در نظر بگیرید.

دیسک های ساب یا صفحه سایش

منطقی است که ابتدا در مورد دیسک های ساب که “صفحه سایش” نیز نامیده می شوند صحبت کنیم. اگر می‌خواهید فلز یا سنگ را صاف یا سایش کنید به این دیسک‌ها نیاز دارید. هر دیسک دارای یک ترکیب ساینده است که از دانه ها و یک عامل پیوند دهنده تشکیل شده است. بسته به اینکه می‌خواهید دانه‌های ساینده چقدر ریز یا درشت باشند، می‌توانید دانه بندی بالاتر یا پایین تری را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید با دانه بندی تعداد و درشت شروع کنید تا در ابتدای کار سرعت دهید، و سپس برای پایانی صاف تر، به دانه بندی بالاتر و صفحه نرم تر بروید.

دیسک های ساب یا صفحه سایش

 مشاهده دیگر محصولات صفحه سنگ ساب در فروشگاه ابزار دلتا

دیسک های برشکاری

در مرحله بعد، ما دیسک هایی داریم که به عنوان صفحه برشکاری شناخته می شوند. اگر می خواهید فلزات را برش دهید، نیازمند استفاده از این نوع دیسک ها هستید.

در کار ضخامت دیسک های برش تغییراتی خواهید کرد . در هر صورت در معاوضه هایی وجود دارد. هرچه دیسک برش نازک تر باشد، راحت تر برش انجام میدهد  اما اگر دیسک های ساینده نازک باشند شکننده هستند و بیشتر مستعد شکستگی هستند. هرچه دیسک ضخیم‌تر باشد، محکم‌تر است و احتمال تاب برداشتن یا شکستگی آن در حین استفاده کمتر است.

بنابراین، هنگام انتخاب دیسک های برش، باید آن مزایا و معایب را بسنجید. با این حال سعی کنید خیلی محکم یا خیلی سریع به فلز فشار نیاورید. انجام این کار فقط احتمال آسیب رساندن به کار و شکستن دیسک مورد استفاده را افزایش می دهد.

دیسک های برشکاری

 مشاهده دیگر محصولات صفحه سنگ برش در فروشگاه ابزار دلتا

صفحه گرانیت بر یا سرامیک بر (صفحه برش الماسه)

اگر با گرانیت یا سرامیک می کنید، با صفحه برش معمولی یا دیسک برش بریده نمی شود. شما به یک دیسک برش الماس نیاز دارید که یک جایگزین برتر است. همانطور که از نام آن پیداست، سنگ های الماس در لبه های یک دیسک فولادی تعبیه شده است.

از آنجایی که الماس در مقیاس سختی Mohs 10 است، برش کارآمد بتن، کاشی، سنگ و غیره را انجام می دهد. همچنین دوام فوق العاده ای را ارائه می دهد. بنابراین، با یک دیسک الماس، می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر کار کنید. خرید دیسک های الماسی برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت، اما آنها باید از دیگران بیشتر دوام بیاورند و در درازمدت مقرون به صرفه تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسند، می شوند.

صفحه گرانیت بر یا سرامیک بر (صفحه برش الماسه)

 مشاهده دیگر محصولات صفحه سنگ آهن در فروشگاه ابزار دلتا

دیسک های فلاپ ( فلپ )

هنگامی که نیاز به سنباده زدن با دستگاه فرز دارید، احتمالاً دیسک فلاپ یا فلپ بهترین گزینه است. این نوع دیسک از مواد ساینده (معمولا آلومینیوم اکسید) استفاده می کند که شبیه به دیسک ساب است، اما کاملاً ریزتر است. تفاوت اصلی در اینجا این است که به جای یک قطعه صاف، دیسک فلاپ از چندین لایه ورقه های ساینده روی هم پوشانده شده به نام فلپ ساخته شده است.

کاربرد سنباده دیسک فلاپ :

با دیسک فلپ، می توانید عیوب جزئی را از سطح پاک کنید، زنگ زدگی را از بین ببرید و سطح را جلا دهید. همچنین، اگر کارهای سایش ریز وجود دارد که نمی توانید با استفاده از یک دیسک ساب معمولی از پس آنها برآیید، ممکن است دیسک فلپ مناسب باشد. این نوع دیسک‌های آسیاب زاویه‌ای اغلب در کارگاه‌های خودروسازی، فلزکاری و صنایع ساخت استفاده می‌شوند.
نگران داغ شدن بیش از حد دیسک فلپ هستید؟ می توانید یک دیسک سنباده سرامیکی را به عنوان جایگزین امتحان کنید.

دیسک های فلاپ ( فلپ )

مشاهده محصولات سنباده فلپ در فروشگاه ابزار دلتا

صفحات پولیش

احتمالاً در این مرحله از خود می‌پرسید که آیا نوع دیسکی وجود دارد که با هدف خاصی از پولیش طراحی شده است. در واقع، چیزی که شما به دنبال آن هستید، یک پد پولیش است.

انواع مختلف پد پولیش در بازار موجود است. شما باید نوعی را انتخاب کنید که برای سطحی که روی آن کار می کنید مناسب باشد. برای سطوح ریز مانند پولیش ماشین ، یک پد پولیش پشمی تهیه کنید. مهم است که هنگام پولیش آن را آهسته انجام دهید. اگر سرعت خیلی بالایی را انتخاب کنید، احتمالاً به سطح کار آسیب خواهید رساند.

صفحات پولیش

مشاهده دیگر محصولات سنباده در فروشگاه ابزار دلتا

دیسک سایش بتن

با دیسک های مناسب، دستگاه فرز شما نه تنها می تواند فلز را اداره کند، بلکه حتی می تواند بتن را آسیاب یا صیقل دهد. اشکال مختلفی از چرخ های ساب بتن و مواد سنگ ریزه مختلف وجود دارد. می‌توانید چرخ‌هایی با دانه‌های سیلیکون کاربید یا سنگ‌ریزه الماس پیدا کنید. دیسک الماس فنجان پرکاربردترین نوع آن است زیرا می توان از آن بر روی انواع مواد استفاده کرد و بادوام است.

دیسک سایش بتن

محصولات سنباده فلپ

بازگشت به لیست